EEN WEBINAR IS DE MANIER OM JE DOELGROEP TE BEREIKEN

Met een webinar kan je op een interactieve manier je boodschap overbrengen. Je kunt een webinar gebruiken om leads te generen of grote groepen mensen tegelijkertijd over belangrijke zaken te informeren. Het is bij uitstek de manier om in een korte periode veel mensen te bereiken. Doordat het goed mogelijk is om te monitoren wat tijdens een uitzending gebeurt, weet je ook meer of je boodschap goed is overgekomen en of je de doelgroep dus echt hebt bereikt.

Lees hier meer over de mogelijkheden en toepassingen van webinars.

WAT IS EEN WEBINAR?

Een webinar is een online event, waar mensen van over de hele wereld met een internetverbinding naar kunnen kijken. De boodschap die je wilt overbrengen tijdens de uitzending kan je ondersteunen met een presentatie. Tijdens de uitzending kan je via een Live Chat met je kijkers communiceren. Zij kunnen vragen stellen, die direct beantwoord kunnen worden.

Je kijkers kunnen een webinar vanaf elk gewenst device volgen. Zo zijn zij niet meer beperkt tot een kantoorlocatie om deel te nemen.

LIVE WEBINAR

In het begin van het webinartijdperk was het alleen mogelijk om een webinar live uit te zenden. De presentator gaf dan op een gezet tijdstip een presentatie vanaf een bepaalde locatie die via het internet werd uitgezonden. Het is voor kijkers mogelijk direct vragen te stellen, dit zorgt tijdens een live webinar voor onrust. De presentator van de webinar mag geen fouten maken, want dit heeft direct invloed op de uitkomst van de webinar.

Een live webinar heeft dus een serieuze impact op de organisatie. Maar dat niet alleen, het neemt ook een serieus aantal grote risico’s met zich mee. Risico’s die vaak uitkomen tijdens live webinars, veel vaker dan je wellicht denkt.

Lees hier meer over live webinars.

Risico’s van een live webinar:

  • technische blunders (geen audio of video)
  • versprekingen
  • pijnlijke stiltes

Meer weten over de risico’s van live webinars? Lees hier verder.

Meer informatie over webinars?

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Je bericht